De laatste loodjes!

3 juli 2018 - Miagao, Filipijnen

Hallo allemaaaal,
Helaas komt aan alles een einde en zo ook aan mijn stageperiode in de Filipijnen. Het afscheid nemen naderd en ook hebben wij zoals jullie weten een doneeractie opgezet voor betere zorg in de Filipijnen.
De afgelopen weken zijn wij met z'n allen goed rond gaan kijken waar wij ons geld aan zouden gaan doneren. Uiteindelijk zijn wij uitgekomen op lijstjes met spullen die wij van onze stageplekken gekregen hebben. Dat varierden van kinderbloeddrukmeters tot ventilatoren en lakens/kussen voor de operatie en bevallingskamers.
Ook is er een vernevelapparat , Glucosemeter, kochers, scharen, bloedsuikerapparaat gekocht. We hebben ook besloten om de afrastering af te maken bij gehandicapte kinderen. Wij willen jullie allemaal natuurlijk heel erg bedanken voor het gedoneerde geld en wij hebben hier verschillende instanties erg blij kunnen maken met het gedoneerde geld!!

Maandags zijn wij vroeg uit ons nest gegaan om ons visum te verlengen. Eenmaal op ambassade bleken wij zonder dat wij het wisten een paar dagen over ons uiterste datum te zijn gegaan. Uiteindelijk met een boete, nieuw visum en een soort van kaartje dat we niet nodig hebben teruggekomen van de ambassade. Zij konden s'avonds lekker uit gaan eten van ons geld😊 Ook hebben wij boodschappen gedaan en spullen gekocht bij een medische winkel om te doneren.

Dinsdag gingen wij stage lopen in het ziekenhuis. In de avond kwamen collegas van het Health center met 25 mensen, familie van Janice en de huisbazen. Wij hadden deze mensen allemaal uitgenodigd om bij ons Nederlands te komen eten met wat Nederlandse spellen als zaklopen, sponzen estafette en nog veel meer. Het eten wat op tafel stond was: tomatensoep, hutspot, zelfgemaakte frietjes en cupcakes met chocolade of kersen. Het was super gezellig geweest en we hebben echt genoten en vooral gelachen met z'n allen als een afscheid. Ook hebben ze allemaal geproefd van het Nederlandse eten en vroegen zich af of wij uberhaupt ooit rijst eten.

Op woensdag gingen wij koken voor de gehandicapte kinderen van de filippino children foundation! Weer brachten we de tomatensoep, hutspot en stroopwafels met ons mee. Ook hadden wij koekhappen voorbereidt en zowel de kinderen als de ouders vonden dit erg leuk om te spelen! De ouders kookten Filipijns en wij kookten Nederlands en zo stond er een hele maaltijd op tafel!

Donderdag hebben wij nog een dag stage gelopen in het ziekenhuis. We hebben twee operaties en twee bevallingen mogen meemaken en assisteren. Wat blijft dit altijd een belevenis en ervaring om nooit te vergeten.

Vrijdag zijn we naar de shopping mall gegaan in de stad. Want elke keer als wij moeten pinnen moeten wij een uurtje rijden naar de stad. 😊 Wanneer we daar zijn gaan wij natuurlijk ook lekker eten!

Op zaterdag zijn we naar Bearland resort gegaan. Lekker even de hele dag gezwommen en weer zonnen en ga zo maar door. En op zondag hebben Anne-Fleur en ik onze dag ingevuld met backpack inpakken en was wegbrengen naar wasserette. Want de dagen vliegen voorbij en we moeten ons langzamerhand klaar gaan maken voor vertrek op reis! 🎉

1. Ans:
    3 juli 2018
    Succes met afsluiten en afscheid van je stage. En nog een fijne vakantie met Michiel. Je bent een rugzak vol bijzondere ervaringen rijker. Geniet er nog van!!
  2. Ton en Maridette:
    3 juli 2018
    Mooi verhaal weer Sanne, Michiel heeft vandaag zijn tas ook gepakt. Morgen begint zijn reis. Veel plezier en een fijne vakantie samen. Groetjes van ons.
  3. Thea en Rudolf.:
    3 juli 2018
    Sanne je stage zit er al weer op . Je hebt er van geleerd en genoten.En nu samen met Michiel nog op vakantie geniet ervan en wees voorzichtig .
  4. Rene buys:
    3 juli 2018
    Mooi geschreven Sanne. Ik heb genoten van jou verhalen. Nu samen met Michiel genieten van jullie vakantie. Je weet nu hoe de zorg in de Filipijnen is . Je hebt veel gezien en geleerd. Dat pakken ze je niet meer af. Maak er nog een hele mooie drie weken van. Liefs van ons papa en mama !!😘 en pas goed op elkaar !!
  5. Cor en Corrie.:
    4 juli 2018
    Sanne, wat weer 'n mooi geschreven verhaal ,We hebben erg veel plezier beleefd van de mooie verhalen Veel meegemaakt en ook van genoten. Nu 'n mooie vakantie er achter aan samen met Michiel. Veel plezier Liefs en Groetjes.
  6. Edwin, Helma en Thomas:
    6 juli 2018
    Sanne,
    Afgelopen weken hebben wij met veel plezier je verhalen gelezen. Een hele mooie ervaring ben je nu rijker geworden. Ondertussen is Michel naar de Filipijnen vertrokken. Bij deze wensen wij jullie samen nog een hele fijne vakantie toe.