Lekker op vakantie!

12 juni 2018 - Miagao, Filipijnen

Hallo allemaaal,
Hieronder heb ik weer een nieuwe blog geschreven over de tweede vakantieweek! Wij hebben in deze 9 dagen de eilanden Malapasqua en Siquijor bezocht door middel van boot, taxi, bus en vliegtuig.

Maandagochtend gingen we vroeg uit de veren om de boot te pakken naar een ander eiland. Even uitchecken op Malapasqua en lekker ontbijten op het strand en kijkend naar het mooie, blauwe en heldere water. Even nog genieten van de rust op het kleine, schattige malapasqua. Wat hebben wij het naar ons zin gehad op dit eiland. Nog niet zo toeristisch en toch ook heel mooi eiland waar we lekker met de scooter rond zijn wezen toeren om alles te zien. Stoppen bij mooie strandjes en een cliff om vervolgens een frisse duik te nemen en weer op de scooter te stappen om verder te rijden. Dit is een mooie manier om het eiland te zien. Verder hebben wij vandaag hele dag gereisd en met de boot naar een ander eiland gegaan om een nachtje te overnachten.

Dinsdagmorgen gingen we eerst lekker ontbijten in het hotel om vervolgens de boot te pakken naar siquijor. Dit is het eiland waar we de rest van onze vakantie gaan doorbrengen. Het is een groter en wat toeristischer eiland als het vorige. Nadat we met boot aankwamen gingen we inchecken in een heel mooi resort! Het zwembad, de zee, een mooi huisje en een lekker restaurant maakten deze vakantie compleet. Overdag nog even gezwommen in het zwembad en in de avond gingen wij eten bij monkeybusiness wat gerund wordt door een poolse jongeman. Wat kon je daar goed eten en er is elke avond een live band aanwezig!

Woensdag hebben wij wat langer kunnen slapen. Maar nogsteeds werden we wakker van wekkers voor medicatie om 08.00 uur. Vandaag zijn wij wat stadjes gaan bezoeken in de buurt met de tricycle. Kleine stadjes met wat kleine winkeltjes, dat hadden wij snel gezien.
We besloten wat te gaan lunchen bij Baha bar. Een wat bekendere bar onder locals en vakantiegangers. Daar hebben wij rest van de middag gechild op kussens met wat te drinken erbij. Wij besloten om weer lekker naar monkeybusiness te gaan eten met een live band erbij.

Donderdags hebben wij scooters gehuurd op siquijor om het eiland verder te verkennen. Wij hebben de watervallen op het eiland bezocht. Het waren hele mooie watervallen met helder, blauw water. Je kon hier met lianen slingeren en zwemmen. Daarna reden we langs een heel mooi en helder blauw stukje zee wat niet zo bekend was onder de backpackers. Maar we besloten om toch naar een ander stukje strand te gaan wat bekend was onder de toeristen. Hier kwamen we nederlanders tegen uit Nijmegen. De terugweg op de scooter ging het heel hard regenen. Het voelde net alsof ik tijdens het rijden werd geprikt door heel veel insecten. We kwamen als bezopen katten terug bij het resort. In de avond zijn wij met deze Nederlanders wat wezen drinken en wat verhalen uitgewisseld.

Op vrijdag hebben wij een tricycle geregeld voor de hele dag. We hebben hiermee het andere kant van eiland rondgereden en we gingen terug naar het strand wat wij gisteren ontdekt hadden en dat was het allermooiste strand wat ik tot nu toe gezien heb ! Daarna zijn we wat gaan eten en hebben we een deel van zonsondergang gekeken. Helaas, was het wat bewolkt dus hebben wij hem niet helemaal kunnen zien. In de avond gingen we zwemmen in het zwembad op ons resort. Dat was iets wat Dieke en ik al paar dagen wilden doen. En als afsluiter nog wat lekkere cocktails besteld.

Zaterdag was het alweer tijd om Siquijor te verlaten. In de morgen checkten we ons uit op het resort. Daarna zijn we nog even naar een strandje gegaan. In de middag pakten we de boot naar Cebu. Hier hebben we een nacht geslapen om vervolgens de volgende morgen te gaan vliegen naar "huis".

Op de zondag zijn we hele dag lekker gaan SHOPPEN! We vlogen pas in de avond en moesten wat doen om de tijd te doden. Wat wij natuurlijk zeker niet erg vonden! In de middag vlogen wij terug naar Iloilo. Bij aankomst was er een milde tyfoon gaande en waren we uiteindelijk blij om weer thuis in Miagao te zijn. Want het voelde als thuiskomen in ons huiske😊

1. Miranda van breda:
    12 juni 2018
    Tjonge Sanne weer zo'n mooi verslag. Wat heb jij straks Veel te vertellen. Al dat reizen met boot en vliegtuig.
    Wat is de lekkerste cocktail die je gedronken hebt? Veel plezier.
  2. Anja hendriks:
    12 juni 2018
    super leuk sanne en erg mooie foto's,nog veel plezier!
  3. Ton en Maridette:
    Dag Sanne,
    fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. Het is een geweldig mooi land daar als ik het van je lees. Geniet er heerlijk van en sla je beelden goed in je op zodat deze later mooi terug te halen zijn. We missen je wel aan tafel hier hoor. Het is heel rustig zonder jou. (grapje) Heel veel plezier nog en ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaal.
    groetjes Ton en Maridette
  4. Herma:
    12 juni 2018
    Zware stage Sanne! Nog veel plezier daar!
  5. Rene buys:
    12 juni 2018
    Hoi Sanne wat een leuke verhalen. Mooi dat het allemaal weer goed gaat. Nu nog 3 weken stage lopen en dan nog 3 weken vakantie. Ik ben benieuwd naar al je verhalen als je weer terug bent. Geniet ervan. Liefs van ons allen 😘
  6. Thea en Rudof:
    13 juni 2018
    Hoi Sanne. Weer een heel mooi vakantie verslag. Wanneer moet jij nog stage lopen?
    Heb je nog wel iets geleerd in deze periode,je hebt in ieder geval volop genoten.

heel veel groetjes van Opa en Oma.
  7. Cor en Corrie.:
    13 juni 2018
    Hallo Sanne wat een prachtig verhaal je neemt ons gewoon mee in jou verhaal leuk hoor. Nu nog 2 ,5 week stage en dan zit het er alweer op.
    Dan nog vakantie erachteraan. Veel plezier met sage en vakantie.
  8. Ans:
    13 juni 2018
    Wat een mooie ervaringen Sanne. En indrukwekkende foto´s. Wat is het daar prachtig. Geniet er van. Veel plezier nog de komende tijd.
    Groetjes Ans.