Het afscheid en het begin van de vakantie!

16 juli 2018 - Cebu City, Filipijnen

Lieve allemaal,

Het is al een tijdje geleden en jullie dachten vast, komt er nog wel een nieuwe blog? Bijdeze weer een nieuwe reisblog van het afscheid en eerste week vakantie met Michiel!

Op maandag gingen wij snachts Ciel naar de airport brengen. Zij vertrok als eerste naar een andere vakantiebestemming en dat was voor ons allen wel al een begin van het afscheid dat zo snel dichterbij was gekomen. Ook kwamen Marcel zijn ouders aan in Iloilo om hem hier te bezoeken. Vervolgens ging de week ontzettend snel. Iedereen had wel gemengde gevoelens over het afscheid en vriend/familie die ze weer gingen zien. Miagao heeft voor ons echt gevoeld als een thuis. Telkens wanneer we van stage kwamen en voelde het als thuiskomen. Janice voelde als een tweede moeder voor ons allemaal. Ondertussen kwamen op een gegeven moment de ouders van Annefleur en werd het voor mij tijd om afscheid te nemen van een hele bijzondere plek en mensen met wie ik 10 hele bijzondere weken heb doorgebracht. Samen met Dieke en Katie gingen we onze vriendjes en ouders tegemoet. Wat waren we zenuwachtig en stonden te trillen op onze benen te wachten tot ze eindelijk aan kwamen lopen.

En daar was Michiel dan! Eerst lopen ze de verkeerde kant op niet de kant waar wij hun zaten op te wachten en vervolgens was het nog even zoeken op het drukke vliegveld. Maar dat mocht de pret niet bederven, want we zagen elkaar en we liepen versneld naar elkaar toe om elkaar vervolgens een dikke knuffel te geven. Na 10 weken elkaar niet gezien te hebben was dit zo fijn 😊

Vervolgens hebben we 2 daagjes met Dieke en Gerben in Manila doorgebracht. Lekker wat drinken met z'n 4 en de oude binnenstad Intramuros en wat museas bezocht. Dit waren erg gezellige dagen en hier konden de twee vriendjes alvast wennen aan het Aziatische sfeertje.

Zaterdag hebben wij het vliegtuig gepakt naar Coron ten westen van de Filippijnen. Hier hebben wij even sportief gedaan en de mount typas beklommen. Dat een schitterend uitzicht gaf over Coron. Rond etenstijd hadden wij een briefing voor onze 5 daagse TAO expeditie. Hier ontmoetten we de mensen met wie we op reis gingen en kregen we te horen hoe het eruit ging zien. TAO is een 5 daagse boottocht van Coron naar El Nido waarin je op meest onbekende mooie plekjes komt in de Filipijnen en slaapt in hutten aan het strand. De crew brengt je naar de mooiste koralen en strandjes toe. Leven uit een drybag met z'n tweetjes en elkaar douchen in de buitenlucht met emmers. En s'avonds met de groep kaarten en drankjes doen.

De opeenvolgende 5 dagen waren een geweldige ervaring. We werden volgende dag vroeg verwacht en hadden al meteen wat goede snorkelplekjes op ons pad. Om vervolgens op het eerste basecamp onze eerste ervaring te hebben met de hutten waar we in sliepen. Wat gaaf ! Hutten met zijkanten gordijntjes en als je die sochtends open maakte je de zee zag. Je werd ook echt wakker van de ruisende zee en niks beter als dat. Vervolgens hebben we aantal dagen lekker op zee gevaren, gezwommen en gesnorkeld. Maar ook samen gevolleybald en gevoetbald met de groep op onbekende mooie eilanden. En savonds kwam je dan weer aan op een ander basecamp en werden de bedden en moquitonetten weer opgehangen. Er werd 5 keer per dag lekker gekookt door een binnen TAO opgeleidde kok. Zelf heb ik nog nooit zo goed Filipijns eten gehad en ook werd er super goed rekening gehouden met de allergieën. Kortom: een ervaring van ons leven om nooit meer te vergeten!! GE-WEL-DIG.

Na deze reis gingen wij dezelfde avond als groep uiteten als afsluiter! Het was een hele gezellige groep met verschillende leeftijden en iedereen had wel iets leuks!
De volgende dag zijn wij met z'n drieën in El Nido een binnenlandse tour gaan doen met de tricycle. We begonnen met ziplinen van mooi stukje natuur! Eerst hebben we daar een flinke berg voor moeten beklimmen, maar dat was allemaal de moeite waard. Daarna gingen we dachten we even de watervallen bezoeken. Dat was achteraf een uurtje klimmen! En we sloten vervolgens af op Nacpan beach. Een heel mooi open strand en hebben daar even wat gedronken!

Daarna hebben Michiel en ik de van gepakt naar Port Barton. Een iets toeristischer dorpje aan de kust zo een 4 uur verderop. Hobbelend over de zandwegen kwamen we daar aan. We hebben lekker gerelaxd en gegeten hier. Ook hebben we een spelavond gedaan met z'n tweetjes wat natuurlijk erg gezellig was.😉

Nu zijn wij opweg naar Bohol voor paar nachten. Hier schijf ik in mijn komende blog wat meer over!

1. Thea en Rudolf.:
    16 juli 2018
    Sanne wat een prachtige vakantie hebben jullie.
    Geniet er samen maar lekker van.
    Gr. oma en opa.
  2. Ellen:
    16 juli 2018
    Ik zie helemaal zo’n all you need is love ontmoeting voor op t vliegveld hihi!

Klink geweldig die 5 dagen reis.
    Geniet er nog van samen! Maar we zijn blij als jullie weer terug zijn 😉
  3. Ton en Maridette:
    18 juli 2018
    Weer een geweldig verhaal Sanne. We genieten er iedere keer weer van.
    Nog anderhalve week en zien we jullie weer live. Nog even lekker genieten daar.